۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۶

سرهنگ فتحی به مهر خبر داد:

کاهش آمار دستگیرشدگان مرتبط با چهارشنبه سوری در جنوب و شرق استان تهران

کاهش آمار دستگیرشدگان مرتبط با چهارشنبه سوری در جنوب و شرق استان تهران

ورامین - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه هشدارها، تمهیدات و تدابیر صورت گرفته در فرماندهی شرق استان، باعث کاهش آمار دستگیرشدگان این محدوده شامل شهرستانهای ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، دماوند و فیروزکوه در جنوب و شرق استان تا به امروز شده است.

سرهنگ سیروس فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هر ساله عده ای از افراد معلوم الحال به بهانه برگزاری مراسم سنتی و دیرینه چهارشنبه آخر سال با استفاده از مواد محترقه ضمن ایجاد مزاحمتهای مختلف برای مردم گاهی جان خود را نیز هزینه نادانی و جهالت خود می کنند.

وی بیان داشت: از آنجایی که پلیس خدمتگزار دغدغه ای در جامعه جز حفظ امنیت و آسایش همه آحاد و اقشار و حفظ جان افراد ندارد، برای مقابله با این تهدیدات که گاهی افراد بدون آگاهی دست به انجام آن می زنند در رویکرد جامعه محوری خود با فرهنگ سازی وارد میدان می شود.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با تأکید بر حفظ آمادگی و هوشیاری واحدهای انتظامی برای مقابله با افراد سودجو که قصد پخش مواد محترقه و خطرناک را دارند، ادامه داد: نیروی انتظامی برای حفظ جان و سلامت مردم شریف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در کمین مخلان امنیت است

وی تصریح کرد: پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در کمین مخلان امنیت بوده و با کسانی که به حقوق اجتماعی تعدی می کنند و نظم عمومی را به هم می زنند برخورد خواهد کرد.

سرهنگ فتحی در خصوص کشفیات مواد محترقه در سال گذشته در محدوده شرق استان تهران گفت: تعدادی از موادحترقه به صورت عددی و برخی به صورت کیلوگرم احتساب می شود که سال گذشته در شرق استان تهران در مجموع  285 هزار عدد و 749 کیلوگرم موادمحترقه که به صورت کیلویی توزیع می شد، توسط مأموران آگاه و هوشیار شرق استان تهران کشف شد.

کشف 60 هزار 500 عدد و 2200  کیلوگرم مواد محترقه در شرق استان تهران

وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون در این محدوده حدود 60 هزار 500 عدد مواد محترقه و دو هزار و 200 کیلوگرم موادمحترقه که به صورت کیلوگرم توزیع می شد، توسط  مأموران شرق استان تهران کشف شده است که پیگیری مأموران انتظامی برای کشفیات بیشتر ادامه دارد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در خصوص آمار دستگیر شده های چهارشنبه سوری در سال گذشته گفت: تعداد افراد خاطی و متخلف دستگیر شده چهارشنبه سوری سال گذشته در محدوده فرماندهی شرق استان تهران 52 نفر بوده اند.

22 نفر دستگیر شده امسال در شرق استان تهران تا کنون

وی افزود: با توجه به فرهنگ سازیهای صورت گرفته و تدابیر و تمهیدات فرماندهی شرق استان تهران تعداد دستگیر شده های چهارشنبه سوری سال جاری تاکنون 22 نفر است که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ فتحی اظهار داشت: تمهیدات پلیس و آگاه سازیهای انجام شده در کاهش آمار بسیار مؤثر بوده است و شهروندان با عواقب و خطرات مواد محترقه آشنا شده اند.

وی ادامه داد: آگاه سازی پلیس آنقدر تأثیر گذار بوده است که سودجویان آگاه شده اند و نسبت به پیامدهای منفی این کار اطلاع پیدا کرده اند و دیگر افراد کمتری به سمت این موارد می روند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران بیان داشت: خوشبختانه هشدارها، تمهیدات و تدابیر صورت گرفته در فرماندهی شرق استان تهران باعث کاهش آمار دستگیر شدگان در سال جاری شده است و امیدواریم بتوانیم با این تدابیر، بهار زیبایی را برای مردم رقم بزنیم.

کد خبر 2016395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha